A személyiség nem megváltoztatható, bár egyes traumák, krízishelyzetek hatására történhet benne átmeneti elmozdulás. A személyiség az egyénnek, mint önálló egyednek a sajátja – meghatározza, hogy létezése során honnan töltekezik, hogyan érzékel, mi módon hoz döntést. Minél jobban ismeri személyisége jellemzőit, annál inkább megérti a saját és mások cselekedeteit, érzéseit, kapcsolatait, és annál eredményesebben tud környezetével együttműködni.
A Golden Profiler of Personality (GPOP) a jungi felfogást követve méri a személyiséget. Magyar nyelven is validált kérdőív, elérhető magyaron kívül több nyelven (angol, német, cseh, stb.) is (horvát és szlovák nyelvű változat folyamatban).
A GPOP© kérdőív a Myers-Briggs-féle klasszikus 4 fő tengelyt (fő skálákat) 5-5 oldalskálára bontva reprezentálja, ezzel igen részletes, egyénre szabott visszajelzést tesz lehetővé.

A GPOP© riport a fentieken túlmenően személyes fogódzkodót ad ahhoz, hogy a kitöltő számára hogyan jelenik meg stressz. A fentiekhez hasonlóan, 5 oldalskála bontásában mutatja a feszültség illetve a nyugalom egyes tényezőinek jelenlétét.

A GPOP© kérdőív, mint a jungi koncepció szerinti személyiség szinten mérő eszköz nem klasszikus fejlesztő eszköz: nem fogalmaz meg elvárásokat a kitöltő felé. Legfontosabb üzenete az emberek (a kollégák) sokszínűségének a természetessége, annak érthető modellbe helyezése, hogy hogyan vagyunk különbözőek, és ez milyen értékekkel jár.
Az eszköz a jungi személyiség-szemlélet mentén kiváló lehetőséget nyújt a szakembereknek, hogy akár a csoportos szervezetfejlesztés, akár az egyéni vezetőfejlesztés területén különböző módokon alkalmazzák.
Jellemző felhasználási módjai
- Egyéni önismeret fejlesztése
- Saját működés tudatosítása, modellbe foglalása
- Kommunikációs, döntési, és feladatvégzéssel-ütemezéssel kapcsolatos különbözőségek megértése és kezelése
- Projekt csoportok hatékonysági kérdései
- Új belépők beillesztési folyamatában csoportkohézió kialakítása
- Szervezet „típusa” és a munkatársak típusainak összhangja, különbözőségei – ezen tényezők feltárása, ezek következményeinek és lehetőségeinek kimutatása
Amennyiben további kérdéseik lennének, vagy bemutató kérdőívet igényelne, készséggel állunk rendelkezésére!
- Mentális fejlesztés/kompetenciafejlesztésA sportolók fejlesztésének új megközelítése: az Eredményes Sportolóvá Nevelési Program A sportolók fejlődése és a sportágak népszerűsítése érdekében az amatőr sportszervezetek és akadémiák egyre inkább felismerik a holisztikus megközelítés fontosságát. A Fejlesztő Program célja, hogy olyan sportembereket neveljünk, akik nemcsak […]
- A szupervízió szerepe a sport szakemberek fejlődésébenA sport világában is egyre fontosabb szerepet játszik a szupervízió, hiszen a szakemberek folyamatos támogatása segít abban, hogy eredményesen tudjon működni a szervezet és a szakemberek. A szupervízió a sportágakban segít, hogy a benne dolgozó szakemberek el tudjanak mélyülni a […]
- Eredményes Sportolóvá Nevelési Program sportolók mentális fejlesztésének elemeZsebi Zsuzsanna tapasztalatai és szakmai tudása révén létrehozta az Eredményes Sportolóvá Nevelési Programot, amely a sportolók mentális fejlődését célozza meg. A Program szűkebb elemeit a Magyar Kézilabda Szövetség Komplex Tehetségprogramjának mentális fejlesztéséhez dolgozta ki, melyet később az Illés Akadémia kiterjesztett […]