Zsebi Zsuzsanna tapasztalatai és szakmai tudása révén létrehozta az Eredményes Sportolóvá Nevelési Programot, amely a sportolók eredményességét támogató kompetenciafejlesztés mellett azon szakemberek kompetenciafejlesztését célozza meg, akik a sportolók eredményességére jelentős hatással vannak. A Program szűkebb elemeit a Magyar Kézilabda Szövetség Komplex Tehetségprogramjának mentális fejlesztéséhez dolgozta ki, melyet később az Illés Akadémián kiterjesztett a sportolók és a sportolók eredményességére ható felnőttek kompetenciarendszerére is.
Zsuzsanna sportolói tapasztalata és a sportszervezetekkel való hosszú távú együttműködése, valamint több évtizedes szervezetfejlesztői és kompetenciafejlesztői tapasztalata lehetővé tette számára, hogy olyan módszereket és technikákat dolgozzon ki, amelyek segítik sportszakembereket abban, hogy hatékonyan tudják támogatni a sportolókat az eredményes sportolóvá válásuk folyamatában. A program célja, hogy a résztvevők megismerjék erősségeiket és fejlődési területeiket. Azokat a kompetenciákat fejlesztjük, amelyek hozzájárulnak a sportszakemberek mentális jóléte mellett ahhoz, minél hatékonyabban szervezzék munkájukat, ezzel csökkentve stressz szintjüket és több értékes időt nyerjenek a sportolók támogatására és fejlesztésére. Növekedik a motiváló és kommunikációs képességük, valamint olyan modern pszichológiai és a pedagógiai módszereket sajátítanak el, ami által képessé válnak a sportolók mentális és érzelmi állapotának gyors felismerésére, az eredményesség érdekében szükséges hatás kiváltására, a csapatkohézió kialakítására, konfliktuskezelésre.
A sportszakemberekkel való együttműködés során kiemelt figyelmet szentelünk a gyermekvédelmi ismeretek átadásának, amely elengedhetetlen a gyermekek biztonságának és jólétének megőrzéséhez. A program célja, hogy a sportszakemberek megismerjék a gyermekvédelemmel kapcsolatos feladatokat, valamint az esetleges problémák szervezeten belüli kezelésére vonatkozó irányelveket.
A fejlesztő program keretében a résztvevők elsajátítják azokat a cselekvéseket és viselkedési normákat, amelyek elősegítik a gyermekek védelmét. Fontos, hogy a sportszakemberek képesek legyenek tudatosítani saját attitűdjüket és kommunikációs stílusukat, hogy támogató és biztonságos környezetet teremtsenek a fiatal sportolók számára. A program célja, hogy a résztvevők folyamatosan fenntartsák ezeket a szempontokat a mindennapi munkájuk során, és aktívan hozzájáruljanak a gyermekek egészséges fejlődéséhez és védelmükhöz.
Ezáltal a sportszakemberek nem csupán a sportágakban való jártasságukat fejlesztik, hanem felelősségteljes szereplőkké válnak a gyermekvédelmi rendszerben, erősítve ezzel a gyermekek jogait és biztonságát.
A program elemei, mint például a stresszkezelés, a célkitűzés és a motivációs technikák, már bizonyították hatékonyságukat a kézilabda és labdarúgás utánpótlásban, és várhatóan más sportágakban is hasznosak lesznek.
Az Eredményes Sportolóvá Nevelési Program keretében a sportszakemberek kiválasztásánál és fejlesztésénél törekszünk arra, hogy képesek legyenek a sportszakmai képzéseket megtartani olymódon, hogy azok
- megfeleljenek a nemzetközi trendeknek és a jelenleg elfogadott módszertani előírásoknak,
- a felmérések alapján a kiválasztott sportolóra legyenek szabva,
- a sportszakmai foglalkozások, erőnléti edzéseken a játékosok mentális és lélelktani edzése, erősítése is történjen,
- erősítsék a játékosok önbizalmát, döntési képességét, kreativitását, fegyelmezettségét és eredményességét.
Tervezett tartalom | |
Célja | A játékosok, sportolók kiképzését és fejlesztését, motiválást segítő módszerek megismerése. A fejlődési lehetőségek és gátak megismertetése. Önismeret és önreflexió fejlesztése. Problémák és fejlesztendő területek azonosítása és kezelése egyéni és csapatszinten. Kommunikációs és konfliktuskezelési technikák megismertetése, gyakorlása. Együttműködés fejlesztése, munkaszervezés hatékonyságának növelését segítő módszerek megismertetése. |
Tartalma | A stáb csapat céljainak meghatározása (start, stop, continue – szerződéskötés), újraértékelése. Egyéni célkitűzések rögzítése, újraértékelése. Új szokás bevezetése, rendszeres újraértékelése. Szokásátalakítást támogató módszerek megismerése. Csoportszerepek, mentális szerepkörök a stábban és a csapatban. Generációs különbségek megismerése, hatékony együttműködés módszerei. Hatáskiváltás, motiválás, megerősítő kommunikáció. A játékosok motiválását és fejlesztését segítő módszerek. Coaching módszerek megismerése, támogató és mentoring beszélgetés lefolytatásához, önreflexió fejlesztéséhez. Pozitív fegyelmezés, megerősítő kommunikáció.Stresszkezelés, stressztűrés. Kudarckezelés. Energetizáltságot / minőségi pihenést támogató relaxációs és légző gyakorlatok ismerete. Szuggesziós és vizualizációs gyakorlatok. NLP technikák megismerése. Alacsony és kiváló teljesítményű állapot mindmap-jének feltérképezése és az alacsony teljesítményű állapotok felismerése, állapotjelzők megismerése és alkalmazása állapotok átalakítására. Testbeszédből állapotok felismerése. Csoportban aktuálisan felmerülő problémák, konfliktusok feldolgozása (konfliktuskezelési és kommunikációs technikák megismertetése pl. EMK, TA). Konfliktuskezelés. Együttműködés fejlesztése. Csapatkohézió erősítése. Az Erőszakmentes Kommunikáció elmélete és gyakorlata (4. lépés, érzelemlista, szükségletlista megismerése, alkalmazása). Asszertív kommunikáció. Projektszemléletű működés, projektmenedzsment. Hatékony munkaszervezés technikái. Gyermekvédelmi feladatok és jelzési rendszer ismerete. Etikai szabályok és etikus viselkedés. Hatékony tanítást/tanulást segítő módszerek megismerése. Önismeret, önreflexió fejlesztése. |
Kompetenciafejlesztő képzéseinkről itt tájékozódhat.
Vegye fel velünk a kapcsolatot és beszélgessünk az aktuális kihívásokról és a lehetséges megoldásokról. Dolgozzunk együtt közösen a magyar sport eredményességéért és a sportolók és sportszakemberek jólétéért!